Минулого року задля підтримки мовного і культурного різноманіття та багатомовності в інтеркультурній громаді Мелітополя науковці Мелітопольського...
УВАГА!!!
З 08.11.21 краєзнавчий музей продовжує свою роботу за звичайним графіком
Вт.-Нд., з 9.00 до 16.00.
Для того, аби відвідати музей, вам потрібні:
- або сертифікат щодо вакцинації від COVID-19;
- або негативний ПЛР-тест, зроблений не більше ніж за 72 години до відвідування музею;
- або довідка про одужання після COVID-19.
пільговий - 10-00 грн
повний - 30-00 грн
Картина «Духобор Віхляєв»
#ВідРеставраціїДоЕкспозиції
Продовжуємо знайомити наших шанувальників з історією реставрації музейних предметів ММКМ. Картина «Духобор Віхляєв» - перший експонат, з якого почалася співпраця краєзнавчого музею з Харківською філією ННДРЦУ. Історія цієї картини і досі огорнена таємницею. На фондовий облік до ММКМ вона надійшла у 1962 р. від гр. Бондаренко, як картина невідомого художника із зображенням на ній невідомого чоловіка. Згодом, у 70-ті рр. ХХ ст. атрибуція картини зазнала змін: художник залишився невідомим, а от постать, зображена на картині, атрибутована, як портрет духобора Віхляєва із с. Ново-Василівки. До нашого часу жодної мистецтвознавчої розвідки про даний артефакт не опубліковано. Більше того, є певні сумніви щодо того, чи справді особа, зображена на картині, належить до секти духоборів, оскільки існує версія, що Віхляєв міг належати до секти молокан, адже йдеться про с. Ново-Василівка, яке, як відомо, заселялося у 20-х рр. ХІХ ст. саме молоканами, а не духоборами. Таємницю картини не розгадано, але її реставрація здійснена на найвищому рівні. Полотно «Духобор Віхляєв» (КН - 19494 Худ.гр. - 55) до реставрації мало деформацію та розриви основи, ущільнені пилові забруднення, втрати ґрунту і фарбового шару, потемніння та пожовтіння лакового покриття. Такі значні пошкодження потребували копіткої роботи, яку було проведено художником – реставратором Єрьоменко Т.І. Програма реставрації нараховувала 11 позицій і передбачала нанесення заклеювання та зняття картини з підрамника; розтягнення полотна на робочому підрамнику та зведення проривів основи; очищення від забруднень тильного боку; укріплення ґрунту та фарбового шару, натягнення на новий підрамник; підведення реставраційного ґрунту на місці втрат; видалення ущільнених пилових забруднень з лицьового боку; нанесення проміжного та захисного шарів лаку; тонування місць втрат живопису. Після реставрації картина посіла гідне місце в музейній експозиції і є предметом постійної демонстрації.
Новини
Дайджест-імпреза «ВИДАТНІ ОСОБИСТОСТІ МЕЛІТОПОЛЯ»
БЕКІРОВА Гульнара Тасимівна (21.02.1968 р. н., м. Мелітополь) – історик, кандидат...
Дайджест-імпреза «ВИДАТНІ ОСОБИСТОСТІ МЕЛІТОПОЛЯ»
РОМАНЦОВА Світлана Олександрівна (21.02.1952 р. н., м. Маневичі Волинської обл.) –...
День Героїв Небесної Сотні відзначають щорічно 20 лютого згідно з Указом Президента від 11 лютого 2015 року № 69/2015 "Про вшанування подвигу...
Дайджест-імпреза «ВИДАТНІ ОСОБИСТОСТІ МЕЛІТОПОЛЯ»
КІПЕН Олександр Абрамович (20.02.1870, м. Мелітополь - 30.10.1938, м. Одеса) – вчений,...