Мелітопольський міський краєзнавчий музей

УВАГА!!!

З 08.11.21 краєзнавчий музей продовжує свою роботу за звичайним графіком

Вт.-Нд., з 9.00 до 16.00.

Для того, аби відвідати музей, вам потрібні: 
 - або сертифікат щодо вакцинації від COVID-19;
 - або негативний ПЛР-тест, зроблений не більше ніж за 72 години до відвідування музею;
- або довідка про одужання після COVID-19.

 

Адреса:
72312, Запорізька обл.,
м. Мелітополь,
вул. М. Грушевського, 18
Вартість вхідного квитка:

пільговий - 10-00 грн

повний - 30-00 грн

тел. 38(0619) 44-45-14
096-177-97-14

Картина «Духобор Віхляєв»

#ВідРеставраціїДоЕкспозиції

Продовжуємо знайомити наших шанувальників з історією реставрації музейних предметів ММКМ. Картина «Духобор Віхляєв» - перший експонат, з якого почалася співпраця краєзнавчого музею з Харківською філією ННДРЦУ. Історія цієї картини і досі огорнена таємницею. На фондовий облік до ММКМ вона надійшла у 1962 р. від гр. Бондаренко, як картина невідомого художника із зображенням на ній невідомого чоловіка. Згодом, у 70-ті рр. ХХ ст. атрибуція картини зазнала змін: художник залишився невідомим, а от постать, зображена на картині, атрибутована, як портрет духобора Віхляєва із с. Ново-Василівки. До нашого часу жодної мистецтвознавчої розвідки про даний артефакт не опубліковано. Більше того, є певні сумніви щодо того, чи справді особа, зображена на картині, належить до секти духоборів, оскільки існує версія, що Віхляєв міг належати до секти молокан, адже йдеться про с. Ново-Василівка, яке, як відомо, заселялося у 20-х рр. ХІХ ст. саме молоканами, а не духоборами. Таємницю картини не розгадано, але її реставрація  здійснена на найвищому рівні. Полотно «Духобор Віхляєв» (КН - 19494 Худ.гр. - 55) до реставрації  мало деформацію та розриви основи, ущільнені пилові забруднення, втрати ґрунту і фарбового шару, потемніння та пожовтіння лакового покриття. Такі значні пошкодження потребували копіткої роботи, яку було проведено художником – реставратором Єрьоменко Т.І. Програма реставрації нараховувала 11 позицій і передбачала нанесення заклеювання та зняття картини з підрамника; розтягнення полотна  на робочому підрамнику та зведення проривів основи; очищення від забруднень тильного боку; укріплення ґрунту та фарбового шару, натягнення на новий підрамник; підведення реставраційного ґрунту на місці втрат;  видалення ущільнених пилових забруднень з лицьового боку; нанесення проміжного та захисного шарів лаку; тонування місць втрат живопису. Після реставрації картина посіла гідне місце в музейній експозиції і є предметом постійної демонстрації.